Sopimusehdot

Maksutavat

Maksu myymälään Myymälässä voit maksaa käteisellä, pankkikorteilla sekä yleisimmillä luottokorteilla. Sopimusasiakkaamme voivat maksaa laskulla. Huomioithan, että verkkokaupan hinnat voivat poiketa myymälän hinnoista.

Postiennakko Vastaanottaja lunastaa paketin postista maksamalla siitä tilauksen summan ja postiennakkomaksun.

Paytrail Valitsemalla Paytrail-maksutavan, pääset jatkamaan maksamista haluamallasi maksutavalla.

Verkkopankit : Nordea, OP, Handelsbanken, Säästöpankki, Oma SP, S-Pankki, POP Pankki, Aktia, Ålandsbanken, Danske Bank.
Korttimaksut : Visa, Mastercard, American Express, MobilePay, Google Pay ja Apple Pay.
Mobiilimaksut : MobilePay, Siirto, Google Pay, Apple Pay
Lasku- ja osamaksu : Walley Lasku ja Walley yrityslasku

Walley Lasku

Walley Laskulla maksuaikaa - turvallista ja helppoa asiointia

Walley-laskulla saat korotonta maksuaikaa ostoksillesi. Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla, sinun tulee ensimmäisen laskun saatuasi tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus kirjautumalla joko Walley-sovellukseen tai sivulle my.walley.fi. Suoritamme luottorekisterin tarkistuksen ennen luottosopimuksen solmimista kanssasi.

Luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä. Tiedot välitetään tietoturvallisella SLL-/TLS-suojatulla yhteydellä. Walley on Norion Bank AB:n tavaramerkki, joten saamaasi luottopäätökseen vaikuttaa muun ohella myös mahdollinen historiasi Norion Bankin asiakkaana. Jos saat kielteisen luottopäätöksen, voit kysyä sen syytä Walleyn asiakaspalvelusta. Huomaathan, että omaehtoinen luottokielto tai salatut osoitetiedot voivat johtaa kielteiseen luottopäätökseen. Luottopäätöksen toteuttaa maksupalvelun tuottaja Walley, eivätkä tiedot tallennu kauppiaan asiakastietorekisteriin. Henkilötietoja käytetään ainoastaan luoton myöntämiseen. Walley varaa itselleen oikeuden olla myöntämättä luottoa.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa. Mahdollisista maksuviivästyksistä peritään lainmukaiset kulut ja korot.

Tietosuojatiedot

Käsittelemme ja tallennamme henkilötietojasi muun muassa maksutapaa koskevan luottohakemuksen käsittelyä, luottopäätöksen tekemistä, asiakassuhteen hoitamista ja asiakaspalvelua varten. Tietojen rekisterinpitäjänä on Norion Bank AB. Tarvitsemme henkilötietojasi, jotta voimme käsitellä luottohakemuksesi. Pyydettyjen tietojen antamatta jättäminen estää hakemuksen käsittelyn. Lisätiedot omien tietojen tarkistamisesta ja muista oikeuksistasi sekä henkilötietojen käsittelystä ja automaattisesta päätöksenteosta ovat saatavilla osoitteessa: https://www.walley.fi/tietosuojasta.

Maksujen palautusten ja peruutusten käsittely

Olethan palautuksiin liittyen ensin yhteydessä sinua palvelleeseen kauppiaaseen. Walley voi hyvittää luottoa vasta saatuaan kauppiaalta tiedon palautuksesta.

Mikäli kyseessä on jo maksetun suorituksen palautus, sinun tulee ilmoittaa Walleylle tilinumerosi takaisinmaksua varten. Tilinumeron ilmoitat helpoiten kirjautumalla Walley-sovellukseen tai my.walley.fi -sivuille. Walley-sovelluksen voit ladata Google Play Storesta ja Apple App Storesta ilmaiseksi. Sovelluksessa voit myös itse siirtää laskusi eräpäivää, pysäyttää laskutuksen palautuksen ajaksi ja maksaa avoimen laskun. 

Luottoehdot

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija. Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:

Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Walley yrityslasku

Walley yrityslasku on helppo ja nopea maksutapa, jonka avulla yritysasiakkaat voivat maksaa ostoksia laskulla. Walley hoitaa laskutuksen ja luottopäätöksensä perusteella rahoittaa oston.

Walley yrityslaskulla maksettaessa asiakas saa aina 30 päivää korotonta maksuaikaa. Maksutapa sopii enintään 5000e arvoisten verkkokauppaostosten rahoittamiseen.

Walley-laskulla saat korotonta maksuaikaa ostoksillesi. Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla, sinun tulee ensimmäisen laskun saatuasi tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus kirjautumalla joko Walley-sovellukseen tai sivulle my.walley.fi. Suoritamme luottorekisterin tarkistuksen ennen luottosopimuksen solmimista kanssasi.

Luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä. Tiedot välitetään tietoturvallisella SLL-/TLS-suojatulla yhteydellä. Walley on Norion Bank AB:n tavaramerkki, joten saamaasi luottopäätökseen vaikuttaa muun ohella myös mahdollinen historiasi Norion Bankin asiakkaana. Jos saat kielteisen luottopäätöksen, voit kysyä sen syytä Walleyn asiakaspalvelusta. Huomaathan, että omaehtoinen luottokielto tai salatut osoitetiedot voivat johtaa kielteiseen luottopäätökseen. Luottopäätöksen toteuttaa maksupalvelun tuottaja Walley, eivätkä tiedot tallennu kauppiaan asiakastietorekisteriin. Henkilötietoja käytetään ainoastaan luoton myöntämiseen. Walley varaa itselleen oikeuden olla myöntämättä luottoa.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa. Mahdollisista maksuviivästyksistä peritään lainmukaiset kulut ja korot.

Tietosuojatiedot

Käsittelemme ja tallennamme henkilötietojasi muun muassa maksutapaa koskevan luottohakemuksen käsittelyä, luottopäätöksen tekemistä, asiakassuhteen hoitamista ja asiakaspalvelua varten. Tietojen rekisterinpitäjänä on Norion Bank AB. Tarvitsemme henkilötietojasi, jotta voimme käsitellä luottohakemuksesi. Pyydettyjen tietojen antamatta jättäminen estää hakemuksen käsittelyn. Lisätiedot omien tietojen tarkistamisesta ja muista oikeuksistasi sekä henkilötietojen käsittelystä ja automaattisesta päätöksenteosta ovat saatavilla osoitteessa: https://www.walley.fi/tietosuojasta.

Maksujen palautusten ja peruutusten käsittely

Olethan palautuksiin liittyen ensin yhteydessä sinua palvelleeseen kauppiaaseen. Walley voi hyvittää luottoa vasta saatuaan kauppiaalta tiedon palautuksesta.

Mikäli kyseessä on jo maksetun suorituksen palautus, sinun tulee ilmoittaa Walleylle tilinumerosi takaisinmaksua varten. Tilinumeron ilmoitat helpoiten kirjautumalla Walley-sovellukseen tai my.walley.fi -sivuille. Walley-sovelluksen voit ladata Google Play Storesta ja Apple App Storesta ilmaiseksi. Sovelluksessa voit myös itse siirtää laskusi eräpäivää, pysäyttää laskutuksen palautuksen ajaksi ja maksaa avoimen laskun.

Näin maksat Walley yrityslaskulla

Kun asiakas maksaa Walley yrityslaskulla verkkokaupassa, maksu etenee seuraavasti:

  1. Syötä aukeavaan ostoskorinäkymään yritysjonka nimiin olet ostosta tekemässä, y-tunnus ja paina ”Jatka”.
  2. Palvelu tunnistaa yrityksen tiedot y-tunnuksen perusteella ja esitäyttää asiakastiedot. Tilaajan tietoihin täytetään sen henkilön tiedot, joka on ostosta tekemässä. Lopuksi valitse ”Jatka maksuun”.
  3. Lisää laskutietoihin tarvittaessa viite ja merkintä. Jos yrityksesi on mahdollista vastaanottaa sähköinen Peppol-lasku, voit syöttää Peppol-tunnuksen tässä vaiheessa. Lopuksi valitse ”Osta”.
  4. Osta-painikkeen jälkeen pääset tunnistautumaan. Tunnistautuminen tapahtuu erillisessä ikkunassa. Tunnistautua voi kaikkien kotimaisten pankkien pankkitunnuksilla sekä Mobiilivarmenteella. Tunnistautumisen avulla jätät tilaukselle sähköisen allekirjoituksen.
  5. Jos yritys haluaa vastaanottaa laskun finvoice-verkkolaskuna, verkkolaskutusosoitteen voi ilmoittaa heti ostoksen jälkeen osoitteeseen b2b@walley.fi. Kun verkkolaskutiedot on kerran ilmoitettu, laskut tulevat jatkossa yritykselle aina verkkolaskuna. Mikäli verkkolaskutietoja ei ilmoiteta, lasku lähetetään ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen.

Lasku sopimusasiakkaille Sopimusasiakkaat voivat valita maksutavaksi lasku sopimusasiakkaalle. Jos haluatte laskutusasiakkaaksi, niin olkaa yhteydessä asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@pemic.fi. Yrityksille ja yhteisöille joilla on voimassaoleva Y-tunnus voimme myöntää laskutussopimuksen. Tarkistamme yrityksen luottotiedot ja vahvistamme laskutussopimuksen. Huomioittehan, että laskutussopimuksen voi lähettää vain henkilö, jolla on yrityksen nimenkirjoitusoikeus tai lupa tehdä yritykselle laskutussopimus.

Tarjouspyyntö Voit pyytää myös pelkän tarjouspyynnön. Silloin sinun ei tarvitse välittää ostoskorissa olevasta hinnasta. Otamme yhteyttä teihin ja laskemme tarjouksen.

Toimitustavat

Nouto myymälästä

Voit valita edullisimman vaihtoehdon, eli noudon myymälästämme. Samalla saat ammattilaisen vinkkejä tuotteen käyttöön ja voit tutustua muihin tuotteisiin. Säilytämme tilauksia 5 arkipäivää.

Toimitus postiin tai noutopisteeseen

Vastaanottaja noutaa paketin postista tai pakettiautomaatista. Toimitus ma–la klo 19 mennessä. Saat saapumisilmoituksen OmaPosti-sovellukseen, tekstiviestinä tai sähköpostina. Voit seurata lähetyksen matkaa OmaPosti-sovelluksella. Lähetys on noudettavissa Postista lähetystunnuksella ja henkilöllisyystodistuksella. Pakettiautomaatista vain lokerokoodilla. Lähetys säilytetään noutopisteessä 7 vrk, jonka jälkeen se palautetaan lähettäjälle. Paketin enimmäiskoko 100 x 60 x 60 cm, paino 25 kg. Toimitus hiilineutraalina Posti Green -lähetyksenä. Maksutapoina on Paytrail tai postiennakko.

Pikkupaketti ovelle

Pikkupaketti ovelle jaetaan vastaanottajan kotiovelle Postin päiväjakelun mukana 2-5 arkipäivän kuluessa lähetyksen saapumisesta Postille. Lähetyksen luovutuksesta kerrotaan vastaanottajalle OmaPostissa tai tekstiviestillä/sähköpostilla. Mikäli lähetystä ei voida jättää oven taakse Postista riippumattomista syistä, se viedään noudettavaksi noutopisteeseen ja siitä toimitetaan sähköinen saapumisilmoitus. Huomioithan, että vastaanottaja on vastuussa paketista sen jälkeen kun Posti on toimittanut paketin. Paketin enimmäiskoko 38 x 38 x 28 cm, paino 4 kg.

Kotipaketti

Kotiinkuljetus sovittuna aikana arkisin klo 9–21. Vilkkaimmilla alueilla myös lauantaisin. Saat pyynnön valita toimitusaika, kun paketti on ollut matkalla 1–2 arkipäivää. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, paketti toimitetaan noudettavaksi lähimpään Postin toimipisteeseen. Pakettia säilytetään Postissa 7 vrk, jonka jälkeen se palautetaan lähettäjälle. Paketin enimmäispaino on 35 kg. Lähetyksen kulkua voi seurata netissä tai OmaPosti-sovelluksella. Toimitus hiilineutraalina Posti Green -lähetyksenä.

Express-paketti

Lähetykset toimitetaan arkisin klo 8-16 välillä. Toimitustapa on tarkoitettu pääasiallisesti yritysasiakkaille. Palveluun ei kuulu soittoa ennen toimitusta. Mikäli vastaanottaja ei ole paikalla toimituksen aikaan, paketti toimitetaan noudettavaksi lähimpään Postiin. Pakettia säilytetään Postissa 7 vrk, jonka jälkeen se palautetaan lähettäjälle. Paketin enimmäispaino on 35 kg. Lähetyksen kulkua voi seurata netissä tai OmaPosti-sovelluksella. Toimitus hiilineutraalina Posti Green -lähetyksenä.

Mikäli tilauksenne sisältää ns. vaarallisia aineita (syövyttävät aineet tms.) otamme yhteyttä teihin ja sovimme tarkemmin kuljetusmuodosta ennen tilauksen lähettämistä.

Muut tilaustavat

Toimitamme tarvittaessa myös muulla tavalla toiveenne mukaisesti. Esim. yli 100 kg:n tilaukset kannattaa toimittaa rahtina. Rahtimaksu määritellään erillisen hinnaston mukaisesti. Ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@pemic.fi tai puhelimitse 010 820 0300.

Saatte tilauksesta automaattisen vahvistuksen sähköpostitse. Toimituksen mukana toimitetaan kuitti tilauksesta.

Yrityskohtaiset sopimukset huomioidaan erikseen verkkokaupan hinnoista.

Toimitusajat

Lähetämme tuotteet 1 - 3 arkipäivän sisällä tilauksen tekemisestä. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, ilmoitamme siitä asiakkaalle sähköpostitse.

Jos haluatte varmistaa tuotteen saatavuuden erikseen, niin olkaa yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla asiakaspalvelu@pemic.fi tai puhelimitse 010 820 0300 (ma-pe 9:00-16:30).

Pidätämme oikeuden jälkitoimituksiin, mikäli tuote on loppunut sekä varastosta, että maahantuojalta.

Pidätämme oikeuden lähettää pienet lähetykset kirjeenä kotiin tai Postin Pikkupaketti ovelle pakettina.

Pidätämme oikeuden lähettää pakettiautomaatin maksimimittoja suuremmat lähetykset postiin.

Palautusehdot

Asiakkaalla on oikeus palauttaa tuote 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta.

Palautukset täytyy sopia erikseen asiakaspalvelumme kautta. Palautuksen ehtona on se, että tuote on käyttämätön sekä alkuperäisessä kunnossa ja alkuperäispakkauksessa.

Palautuksen toimituskulut jäävät asiakkaan maksettavaksi, hyvitämme tuotteen hinnan vähennettynä lähetys- ja palautuskuluilla 14 päivän sisällä hyväksytystä palautuksesta.

Mahdollisesti vialliset tai väärin toimitetut tuotteet vaihdetaan tietenkin ilman erillistä kustannusta.

Tilauksen noutamatta jättäminen esim. postista ei katsota hyväksytyksi palautukseksi. Veloitamme noutamatta jääneistä tuotteista toimituskulut erillisellä laskulla. Paketin/tilauksen lunastamatta jättäminen ei ole kuluttajansuojalain mukainen tuotteen palautus, vaan se on sopimusrikkomus ostajan puolelta. Tällaisessa tapauksessa verkkokaupalla on oikeus vaatia ostajalta korvausta heille aiheutuneista kuluista. (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 & 28 §).

Palautusoikeus ei koske lahjakortteja.

Mikäli olette vastaanottaneet viallisen tuotteen ottakaa meihin yhteyttä sähköpostilla asiakaspalvelu@pemic.fi tai puhelimitse 010 820 0300 (ma-pe 9:00-16:30).

Tietosuojaseloste

Pemic Oy on sitoutunut kunnioittamaan ja suojaamaan asiakkaidensa yksityisyyttä sekä käsittelemään henkilötietoja voimassa olevan tietosuojalainsäädännön ja hyvien tietosuojakäytäntöjen mukaisesti. Tämän tietosuojaselosteen tarkoituksena on kertoa asiakkaalle, kuinka Pemic Oy kerää, käyttää ja suojaa henkilötietoja sekä mitä oikeuksia ja mahdollisuuksia asiakkaalla on vaikuttaa henkilötietojensa käsittelyyn.

Pemic Oy noudattaa henkilötietojen käsittelyssä voimassa olevaa Suomen lainsäädäntöä ja Euroopan Unionin tietosuoja-asetusta. Mikäli asiakas ei hyväksy tämän tietosuojaselosteen ehtoja, asiakas ei voi käyttää palveluja, koska palvelun tarjoaminen edellyttää henkilötietojen käsittelyä.

Rekisterinpitäjä

Pemic Oy (y-tunnus 2869871-1)
Sibeliuksenkatu 3
00250 Helsinki

Yhteystiedot rekisteriä koskevissa asioissa:

Pemic Oy / Janne Stark
Sibeliuksenkatu 3
00250 Helsinki
p. 010 820 0300
tietosuoja@pemic.fi

Yhteydenotot rekisteriä koskevissa asioissa tehtävä kirjallisesti sähköpostilla.

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Kaupan alan toiminta edellyttää henkilötietojen käsittelyä. Asiakasrekisteriin kuuluu esimerkiksi verkkokaupan asiakastilin, tilausten käsittelyn, hyväksymisen ja toimittamisen sekä laskutuksen kannalta tarpeellinen henkilötietojen käsittely. Käsittelemme vain sellaisia henkilötietoja, jotka ovat asianmukaisia ja tarpeellisia liiketoiminnassa.

Henkilötietojen käyttötarkoituksiin kuuluvat:

- Asiakassuhteen hoito, ylläpito ja kehittäminen sekä asiakasviestintä
- Myynti ja markkinointi, suoramarkkinointi ja markkinoinnin kohdentaminen
- Lakiin sekä viranomaisten määräyksiin ja ohjeisiin perustuvien velvoitteiden hoitaminen
- Palvelun tietoturvasta huolehtiminen

Henkilötietojen lähteet ja päivittäminen

Pemic Oy kerää henkilötietoja pääasiallisesti asiakkaalta itseltään, jotka asiakas antaa rekisteröityessään palvelun käyttäjäksi tai käyttäessään verkkokauppaa, kuten ostaessa tuotteita www.pemic.fi -verkkokaupasta, antamalla ostoskorissa yhteystietoja, tilatessa verkkokaupan uutiskirjeen tai asioidessaan muutoin yrityksen kanssa.

Käsiteltävät henkilötiedot

- Yhteystiedot: nimi, postiosoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero, käyttäjätunnukset
- Maksu- ja maksutapatiedot
- Henkilötietojen käsittelyä koskevat suostumukset ja kiellot
- Asiakasviestintä: viestit ja tallenteet, joissa asiakas on osapuolena
- Muut suostumukseen perustuvat suostumuksen pyytämisen yhteydessä tarkemmin määritellyt tiedot

Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste

Henkilötietoja käsitellään Pemic Oy:n ja asiakkaan välillä tehtyyn sopimukseen, Pemic Oy:n ja asiakkaan väliseen asiakassuhteeseen, palvelun käyttöön, asiakkaan antamaan suostumukseen tai lakiin perustuen.

Pemic Oy käsittelee kaikissa edellä mainituissa tilanteissa henkilö- ja välitystietoja vain käsittelyn tarkoituksen vaatimassa laajuudessa ja ottaa henkilötietojen käsittelyssä aina huomioon asiakkaidensa yksityisyyden suojan.

Henkilötietojen säilytysajat

Pemic Oy säilyttää asiakkaan henkilötietoja niin kauan kuin se on tarpeen tässä tietosuojaselosteessa kuvattujen käyttötarkoituksien toteuttamiseksi. Kirjanpitoa ja kuluttajankauppaa koskevassa lainsäädännössä asetettujen velvollisuuksien hoitaminen ja toteuttaminen edellyttävät, että joitain henkilötietoja säilytetään, vaikka asiakassopimus olisi päättynyt. Pemic Oy huolehtii sellaisista kohtuullisista toimenpiteistä, joilla varmistetaan, että henkilötietojen käsittelyn tarkoitukseen nähden yhteensopimattomia, vanhentuneita tai virheellisiä henkilötietoja ei säilytetä.

Henkilötietojen suojaaminen ja tietoturva

Henkilötietojen turvallinen säilyttäminen ja suojaaminen on Pemic Oy:lle erittäin tärkeää. Erityistä huomiota kiinnitetään henkilötietojen turvaamiseen. Pemic Oy noudattaa henkilötietojen käsittelyssä ja suunnittelussa sovellettavaa lainsäädäntöä ja määräyksiä.

Pemic Oy huolehtii siitä, että kerätyt henkilötiedot suojataan luvattomalta käsittelyltä, hävittämiseltä, tuhoutumiselta, vahingoittamiselta ja asiattomalta pääsyltä. Pemic Oy ottaa huomioon henkilötietojen suojaamisessa ja säilyttämisessä henkilötietojen käsittelyyn liittyvät riskit yksityisyyden suojalle ja liiketoiminnalle sekä käytettävissä olevat tekniset mahdollisuudet ja erilaiset uhkatekijät.

Rekisterin ylläpidon pääsy tietoihin on rajattu vain välttämättömiin henkilöihin. Henkilötietoja käsittelevät Pemic Oy:n omat, koulutetut työntekijät, joiden työtehtävien suorittamisessa joudutaan käsittelemään henkilötietoja. Työntekijät on koulutettu käsittelemään henkilötietoja luottamuksellisesti, turvallisesti sekä voimassa olevan lainsäädännön sekä annettujen ohjeiden ja määräysten mukaisesti.

Verkkokaupan, palvelimien ja kaupan tietojärjestelmien tietoturva on korkeatasoista ja ne on suojattu tietomurtoja ja palvelunestohyökkäyksiä vastaan. Pemic Oy huolehtii henkilökunnan, sisäisten prosessien ja toimitilojensa turvallisuudesta henkilötietojen suojaamiseksi. Pemic Oy pyrkii muutoinkin toteuttamaan kaikki tarkoituksenmukaiset menettelytavat henkilötietojen suojaamiseksi sekä estääkseen ja havaitakseen mahdollisen ulkopuolisen pääsyn henkilötietoihin.

Asiakkaan oikeudet ja valintamahdollisuudet

Verkkokauppaan rekisteröityneellä asiakkaalla on mahdollisuus vaikuttaa henkilötietojensa käyttöön ja hänelle kohdistettuun markkinointiin. Asiakas voi tehdä markkinointia koskevat valinnat verkkokaupan omilla sivuilla, esimerkiksi ottaako hän vastaan markkinointia vai ei. Palvelua kehitetään jatkuvasti, joten toimintoja voidaan muuttaa, lisätä tai poistaa kokonaan.

Asiakasta, josta on tallennettu henkilötietoja, kutsutaan rekisteröidyksi. Rekisteröidyllä eli asiakkaalla on erilaisia oikeuksia, kuten oikeus saada vahvistus siitä, käsitteleekö Pemic Oy häntä koskevia henkilötietoja, oikeus saada pääsy häntä koskeviin tietoihinsa ja oikeus tarkastaa häntä koskevat rekisterissä olevat tiedot. Asiakkaalla on myös oikeus saada jäljennös häntä koskevista henkilötiedoista. Asiakkaalla on oikeus tarkistaa häntä koskevat henkilötiedot sekä pyytää häntä koskevien henkilötietojen oikaisemista tai poistamista sekä vaatia henkilötietojensa käsittelyn rajoittamista. Henkilötietojen käsittelyn perustuessa asiakkaan antamaan erilliseen suostumukseen, asiakas voi peruuttaa suostumuksen.

Tietosuojaselosteen muutokset

Verkkokaupan kehittymisen ja muutosten sekä lainsäädännön muutosten johdosta tietosuojaseloste voi muuttua. Edellä mainittujen syiden johdosta tietosuojaselostetta päivitetään tarvittaessa. Tietosuojaseloste on päivitetty viimeksi 1.11.2024.

tech
www.pemic.fi
Pemic Oy
Sibeliuksenkatu 3
FI-00250, Helsinki
FINLAND
puh. 010 820 0300
asiakaspalvelu@pemic.fi
Y-tunnus: 2869871-1
Paytrail